fitnesstechnieken om je klaar te stomen voor de zomer
Gezondheid

7 fitnesstechnieken die je klaarstomen voor de zomer

Nog enkele maanden en de zomer staat weer voor de boeg. Wil je een strak en gezond lichaam, maar heb je geen flauw idee hoe eraan te beginnen? Geen zorgen! Met deze handige fitnesstechnieken straal je in no time en is je lichaam bikiniproof.

1. High-Intensity Interval Training (HIIT)

Haal het maximum uit je lichaam met HIIT: een trainingstechniek gebaseerd op kortdurige, intensieve intervaloefeningen, die bedoeld zijn om in een korte periode veel gewicht te verliezen. Bovendien heeft het een positieve invloed op het metabolisme, meer bepaald op onze vetverbranding. Interesse? Neem dan zeker een kijkje bij Treatwell.

2. Wearables

Wearables: iedereen heeft ze tegenwoordig. Deze technologische snufjes meten allerlei activiteiten voor jou tijdens het trainen. Bekijk met wearables meteen je sportprestaties. Je vindt onder meer hartslagmeters, activiteitstrackers en sporthorloges online in verschillende shops.

wearables gebruiken om te fitnessen

3. Krachttraining

Trainen met gewichten wordt lang niet meer enkel gedaan door gespierde mannen, het is iets dat steeds toegankelijker wordt voor iedereen. Krachttraining is trouwens heel goed om rugpijn en diabetes tegen te gaan. Om aan goede krachttraining te doen heb je natuurlijk geschikte apparatuur nodig.

4. Trainen met je eigen lichaamsgewicht

Train met je eigen lichaamsgewicht waar en wanneer je maar wilt: thuis, in de sportschool of gewoon tijdens het werk. Het is niet alleen goedkoop, maar het blijkt ook nog eens zeer effectief te zijn.

trainen met eigen lichaamsgewicht

5. Groepstraining

Train je liever in groep? Geef je motivatie een boost door samen te trainen met anderen in een van de verschillende groepslessen. Trouwens, het is wetenschappelijk bewezen dat je beter presteert in groep dan individueel. Toch eens uitproberen misschien?

6. Yoga

Yoga, niets nieuws zou je zo denken. Toch slaagt yoga erin om zich telkens opnieuw uit te vinden, waardoor er ieder jaar weer nieuwe vormen bij komen. Iets voor jou? Start nu of boek een proefles in een van de yogacentra van Treatwell.

yoga mediteren

7. Personal training

Last but not least is er nog de personal training. Deze techniek is niet enkel meer voor mensen die graag veel geld spenderen aan sport. Iedereen kan tegenwoordig genieten van aangepaste workouts. Zo kan je bijvoorbeeld ook kiezen om in een kleine groep begeleid te worden door een personal trainer.

Met deze fitnesstechnieken kan je meteen zelf aan de slag gaan! Is trainen alleen niet genoeg voor je? Probeer dan eens aangepaste sportvoeding om nog sneller resultaat te boeken.

Previous Post Next Post

You Might Also Like