chocolade slaaptekort
Gezondheid

Slaaptekort? Eet chocolade!

Moeizame nacht achter de rug? Of lig je constant te draaien en te keren in je bed? Eet dan een stuk pure chocolade en wie weet beland je alsnog in dromenland. Waarom chocolade helpt bij slaaptekort, dat kom je hieronder te weten!

Rijk aan magnesium

Uit onderzoek blijkt dat pure chocolade kan zorgen voor een betere nachtrust. Pure chocolade is namelijk rijk aan magnesium, wat een elementair mineraal is dat zorgt voor een correcte werking van je biologische klok. Je dagelijks ritme kwijt? Een heerlijk stukje chocolade zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je dag- en nachtritme hersteld wordt, wat leidt tot een betere nachtrust.

Magnesium zit ook in noten, bonen, zaden, vis, volkoren producten, bananen, avocado’s, gedroogd fruit, groene groenten, … Het belang van magnesium wordt echter vaak onderschat. Magnesium werkt niet alleen ondersteunend voor je immuunsysteem, het kan ook verschillende vormen van kanker voorkomen en het verkleint het risico op een hartaanval.

Door een stukje pure chocolade kan je lichaam het verschil tussen dag en nacht goed onderscheiden. En dat is niet enkel goed om in slaap te vallen en ‘s ochtends op te staan, ook je hormonen en lichaamstemperatuur krijgen een extra duwtje in de rug.

chocolade magnesium

Waarom cacao?

Cacao versnelt de werking van je brein en verbetert je geheugen. Daarnaast heeft het een positieve impact op de hersenfunctie als die is beschadigd door slaaptekort. Waarom dan pure chocolade in plaats van melkchocolade? Donkere chocolade bevat namelijk het meest aantal flavonoïden. Dit helpt om je reactiesnelheid en je mogelijkheid om helder te denken terug op punt te stellen bij slaaptekort.

Goed nieuws dus voor de chocoladeliefhebbers! Grijp naar een brok pure chocolade en bestrijd je slaaptekort!

Previous Post Next Post

You Might Also Like