feestdagen gezond afvallen
Gezondheid

Snel en gezond afvallen na de feestdagen

Tijdens de feestdagen worden we overspoeld met veel champagne, lekkere hapjes, een uitgebreid diner, heerlijke desserts… Het is bijna onmogelijk om aan al deze lekkernijen te weerstaan. Wat is het gevolg? De kilo’s vliegen er in sneltempo aan. Wij geven je alvast enkele tips waarmee gezond afvallen na de feestdagen een stuk eenvoudiger wordt!

Beperk de hoeveelheid voedsel

Je hoeft het niet ver te zoeken. Minder eten leidt tot minder kilo’s. Als kind wordt ons geleerd om ons bord leeg te eten. Tijdens de feestdagen mag je gerust van deze regel afwijken. Jezelf forceren om toch die laatste hap naar binnen te krijgen terwijl je voldaan bent is helemaal nergens goed voor. Is een gedoseerde maaltijd alleen niet genoeg? Gebruik dan eventueel dieettabletten. Dat is louter een voedingssupplement en het is dus geen vervanging van een gevarieerde maaltijd.

feestdagen voedsel

Drink voldoende water

We kunnen het niet genoeg zeggen: water drinken is essentieel voor de vetverbanding. Drink zo’n 1,5 tot 2 liter water per dag en je zal snel merken dat de vetverbranding en het gewichtsverlies sneller gaan. Daarnaast verwijdert water ook de schadelijke stoffen die in je lichaam zitten.

drinken water

Zorg voor je dagelijkse portie groenten en fruit

Tijdens de feestdagen komen we oog in oog te staan met allerlei zoetigheden. Denk maar aan chocoladerepen, pepernoten, kerstbrood, ijstaart, … Om deze extra kilootjes weg te werken is het belangrijk dat je voldoende groenten en fruit verwerkt in je gerechten. Zorg wel voor variatie in je voeding. Enkel en alleen groenten en fruit eten is niet de oplossing. Kies bijvoorbeeld voor een heerlijk stukje vis of kip met groenten. Gezond afvallen betekent dus ook je dagelijkse dosis gezonde voeding!

feestdagen groenten

Sporten is de boodschap

Plan enkele sportsessies in en verlies die extra kilootjes in geen tijd. Sporten zorgt dat je snel en effectief gewicht verliest. Wie houdt er nu niet van een gezond lichaam? Ben je al op de goede weg en volop aan het sporten geslagen? Check dan je dagelijkse activiteit nog beter dankzij de Fitbit.

Door te slapen verbrand je bovendien al 0,9 calorieën per kilogram, maar met welke sporten vliegen de meeste kilo’s van de feestdagen eraf? Bekijk ze hier alle tien!

sporten afvallen

Relax, je komt er wel!

Stress is de grootste boosdoener. Laat stress niet de overhand nemen. Ontspan en denk positief. Dat is ontzettend belangrijk om je doel te bereiken. Om na te gaan of je inspanningen effectief zijn kan je gebruikmaken van een lichaamsvetmeter. Hiermee kan je snel en eenvoudig je lichaamsvetpercentage en BMI bepalen. Voor je het weet zijn die overbodige kilootjes weer weg!

afvallen ontspannen

De feestdagen liggen weer achter ons en iedereen heeft zijn goede voornemens voor het nieuwe jaar uitgesproken. Tijd om deze ook werkelijkheid te laten worden. Gebruik onze tips en gezond afvallen wordt in 2018 een fluitje van een cent! Kan je toch wat hulp gebruiken? Start nu uitzonderlijk voor € 0 met het nieuwe programma van Weight Watchers (actie geldig tot en met 20 januari 2018).

Previous Post Next Post

You Might Also Like