tips om te slapen
Gezondheid

Beter slapen? Met deze slaaptips dommel je zo in!

Met de verandering van het uur kan het zijn dat jouw slaapritme niet meer is wat het geweest is, of heb je vaker moeite met slapen? Lees dan snel onze slaaptips, je dommelt zo in!

Voor het slapengaan

Je nachtrust is afhankelijk van verschillende factoren, maar de belangrijkste zijn die vlak voor het slapengaan. Let in eerste instantie op wat je drinkt en eet voor je gaat slapen. Je avondmaaltijd eet je best 2 uur voor je gaat slapen. Vermijd zeker ook chocolade, koffie en alcohol voor je gaat slapen. De eerste twee bevatten te veel cafeïne waardoor je moeilijker in slaap zal vallen, alcohol zal je tijdens je slaap doen woelen en je zal er regelmatig van wakker worden.

Relax, take it easy!

Voor je je bed induikt neem je best een ontspannend bad of douche. Lees ook eens een goed boek of pen je gedachten neer in een dagboek. Terwijl je dit doet verlucht je ook je slaapkamer. De ideale slaaptemperatuur ligt tussen de 16°C en 18°C. Een te warme of te koude slaapkamer zal jouw slaaprust verstoren. Daarnaast zorg je ook best voor een ordelijke en strakke slaapkamer. A clean house, a clean mind. Geen afleiding of gepieker dus voor het slapengaan!

slaaptips

Natuurlijke slaapmiddelen

Nog wat slaaptips kunnen natuurlijke slaapmiddelen zijn. Denk maar aan een rustgevende kruidenthee, ontspannende wierook of natuurlijke slaapmedicatie als het je écht niet lukt om in te dommelen.

Kijk jij vanavond al uit naar een heerlijke dromerige nacht? Maakt dan zeker gebruik van onze slaaptips. Slaaplekker!

Previous Post Next Post

You Might Also Like